Jak rozmawiać z fryzjerem? Przekaż mu, czego spodziewasz się po wizycie

Jak rozmawiać z fryzjerem? Przekaż mu, czego spodziewasz się po wizycie

Rozmowa z fryzjerem jest równie ważna, jak usługa, którą wykonuje ten specjalista. Z naszego artykułu dowiesz się, jak ją przeprowadzić, by uniknąć nieporozumień i cieszyć z efektu metamorfozy. Nie bój się mówić!

Z założenia wizyta w salonie fryzjerskim stanowi przyjemność, pozwala bowiem poświęcić czas swoim potrzebom, zrelaksować się oraz poprawić wygląd. Jednak nie zawsze przebiega ona tak gładko, jak można tego oczekiwać, a przyczyną jest brak komunikacji. Fryzjer niestety nie potrafi czytać w myślach, dlatego poświęć kilka minut na rozmowę z nim. Efekt może cię zaskoczyć!

Jak przedstawić fryzjerowi swoje oczekiwania?

Klienci salonów fryzjerskich przychodzą na wizytę ze sprecyzowanymi oczekiwaniami. Nie oznacza to jednak, że wiedzą, w jaki sposób je przedstawić. Często oczekują złożonego efektu koloryzacji, który trudno osiągnąć poprzez farbowanie włosów w domu, ale nie potrafią go opisać. Jak wytłumaczyć specjaliście, co chce się mieć na włosach?

Jeżeli wizyta była planowana z wyprzedzeniem, warto poświęcić kilkanaście minut, by przygotować się do niej merytorycznie. Najlepiej poszukać inspiracji w sieci – zdjęcie to bardzo przydatny materiał poglądowy. Dzięki niemu fryzjer zobaczy, co osoba siedząca przed nim na fotelu ma na myśli i odniesie się do tej propozycji. Nie zawsze bowiem wymarzona fryzura jest tą, która pasuje do typu urody i rysów twarzy, ale stanowi dobry punkt odniesienia. Podczas rozmowy z fryzjerem pamiętaj również o:

  • określeniu czasu, jakim dysponujesz;
  • opowiedzeniu mu o swoim trybie życia i przyzwyczajeniach dotyczących pielęgnacji włosów;
  • doprecyzowaniu, jak bardzo chcesz skrócić włosy.

Czy trzeba rozmawiać z fryzjerem na prywatne tematy?

Powyższe uwagi pomogą określić, czego klient spodziewa się po wizycie. Fryzjerowi będzie natomiast łatwiej zaproponować fryzurę i dobrać koloryzację. To również dobry moment, by zapytać o planowane zabiegi. Na przykład jeśli w planie jest duża zmiana koloru włosów, konieczne okaże się ściągnięcie wcześniej położonej farby. Dekoloryzacja w domu może być skomplikowanym zadaniem, a ponadto istnieje duże ryzyko uszkodzenia włosów. Dobry specjalista powinien opowiedzieć o przebiegu tego procesu, by w ten sposób uspokoić klienta.

Rozmowa, której celem jest ustalenie zakresu działań, to jedno, jednak co robić z pozostałym czasem? Niektóre wizyty trwają nawet kilka godzin, więc trudno spędzić je w ciszy. Z czasem fryzjerzy stają się dobrymi psychologami i wyczuwają, jacy klienci lubią pogawędki, a kogo należy zostawić z własnymi myślami. Czy jednak wizytę fryzjerską można traktować jako rodzaj terapii? Wszystko zależy od charakteru klienta, niektórzy bez oporów opowiadają bowiem o swoim prywatnym życiu, inni natomiast wolą small talk. Trzeba przy tym brać pod uwagę, że w salonie zwykle przebywa więcej osób i nigdy nie wiadomo, do czyich uszu dotrą wypowiedziane słowa. Intymne zwierzenia lepiej zostawić na spotkanie z przyjaciółką.

Modelowa wizyta w salonie fryzjerskim – przebieg

Kiedy jest najlepszy moment na przedstawienie fryzjerowi swoich oczekiwań? Każda wizyta składa się z kilku etapów – pierwszym są oczywiście powitania i kurtuazyjne formułki. Natomiast czas, kiedy można porozmawiać o usłudze, przypada wtedy, kiedy fryzjer zaprasza na fotel. Z jego ust powinno paść pytanie o efekt, jaki chce uzyskać siedząca przed nim osoba. To świetny punkt wyjścia do rozmowy o oczekiwaniach i możliwościach.

Dopiero gdy wszystko zostanie uzgodnione, fryzjer przystępuje do mycia, strzyżenia lub farbowania. Często zachęca do skorzystania z dodatkowej kuracji pielęgnacyjnej. Oprócz tego warto zwrócić uwagę, czy troszczy się o samopoczucie klienta. W dobrym tonie jest zaproponowanie kawy, herbaty albo przynajmniej szklanki wody.

Jak się nie zachowywać podczas wizyty u fryzjera?

Na atmosferę podczas wizyty wpływają także sami klienci. Nie chodzi tu o niechęć do pogawędek z fryzjerem, ale o brak kultury. Rozmawianie przez telefon, nieuprzejme zachowanie czy negatywne nastawianie sprawiają, że taka wizyta staje się prawdziwą męczarnią. Fryzjer raczej nie zemści się, psując fryzurę, ale później może przez dłuższy czas nie znaleźć wolnego terminu.

Rozmowa z fryzjerem stanowi bardzo ważny element wizyty. Tylko dokładne określenie oczekiwań oraz wysłuchanie propozycji wraz z ich uzasadnieniem stanowi gwarancję zadowolenia z efektu metamorfozy.

Może Cię zaciekawić:  Językowe wyzwania dla mózgu: Korzyści z wielojęzyczności

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *